Onsdagen den 27 september diplomerades 12 nya Östersjöambassadörer i Karlskrona!
De 12 firades med kepsar och efterföljande fanfar på scenen under uruppförandet av ”Hymn for the Baltic Sea”
med Marinens Musikkår och sopransaxofonisten Anders Paulsson som soloartist.

Dessutom visades filmen om vårt ”Rädda Östersjön” projekt, vilket uppskattades av publiken.

Ambassadörerna hade under eftermiddagen genomgått steg 3 i sin utbildning, vilket ägde rum på Militärhemmet i centrala Karlskrona.
Deltagarnas intressanta presentationer ledde till många givande samtal mellan presentatörer och åhörare.

De nya ambassadörerna tillhör alla Rotaryklubbar i distrikt 2410 (i detta fall i huvudsak från Kalmartrakten och Östergötland).
Utbildningen leddes av Catherine Legrand från Kalmar RK, Sven Rudberg från Värmdö-Skärgård RK och Gun-Marie "Guje" Östedt-Axelsson från Stocholm-Skanstull RK

Ett STORT TACK till Yael Tågerud från Kalmar RK, som planerade, samordnade, arrangerade och genomförde utbildningen på ett förträffligt sätt för oss alla som hade nöjet att vara med.