Musikstipendiat Klara Johansson underhöll och Dot fick presidentkedjan
I hög sol på Café Fåfängan fick deltagarna på fredagens Rotarylunch lyssna på musikstipendiaten Klara Johansson musicerade tillsammans med sin klasskamrat Emelie Blomlöf som sjöng. Stipendiet är på 3000 kr och Klara fick det med motiveringen:

”Klaras musikaliska utveckling har varit väldigt god under utbildningen. Hon har utvecklat både tekniskt kunnande och en bra bredd i olika genrer. Även inom musikteori och gehör har hon nått mycket bra höjd”.

Redan 2016 fick Klara ett Uppmuntringsstipendium på 1000 kr av klubben – då spelade hon fiol.

Hon kommer nu att vidareutbilda/-utveckla sig på Mellansels Folkhögskola i Örnsköldsvik.

Ytterligare ett stipendium om 3000 kr är klart att delas ut till Ella Stenils från Estetiska Programmet på Nyköpings Gymnasium. Hon kommer att få checken och underhålla på ett klubbmöte under hösten.

Vid samma lunch överlämnade avgående President Tobias Nordström presidentkedjan till Dot Gade Kulovuori som kommer att inneha posten från 1 juli 2021 till 30 juni 2022

En bild som visar person, golv, tak, inomhusAutomatiskt genererad beskrivning

Musikstipendiat Klara Johansson, Emma Hansson från klubbens Kulturkommitté och Tobias Nordström, President Nyköping Rotaryklubb.
Foto: Dot Gade Kulovuori